Mit tegyek, ha nem tudok e-mailt küldeni/fogadni?

Általánosságban az első, amit ilyen esetben érdemes megnézni, hogy jó volt-e a címzés, a megadott név megegyezik-e a címzettével, esetleg nem került-e bele véletlenül ékezetes betű, szóköz vagy felesleges karakter.

Ellenőrizze internet kapcsolatát, alapesetben, ha megpróbálja a webes levelezést közvetlenül a szerverről (azöndomainneve.hu/webmail) kiderül, hogy van-e internek kapcsolat, és eléri-e a szervert.

Megjegyzés: ez csak abban az esetben működik, ha egy szerveren van a weboldal és a webmail, amennyiben ez különböző szervereken van, a: mail.azöndomain.hu/webmail neve formátumot próbálja meg.

E-mail (postafiókja) minden esetben biztosítani kell helyet az új levelek számára, azaz nem lehet teljesen tele. Arra is figyelni kell, hogy a szolgáltató üzletpolitikájától függően, milyen az óránkénti / napi levél küldés engedélyezett mennyisége, ezen a mennyiségen felül nem tud levelet küldeni, ilyen esetben szervezés kérdése a nagyobb mennyiségű levelek küldése.

Megjegyzés: Hírlevél küldésre ne használja normál levelezését, ehhez használjon hírlevél küldő szolgáltatást.

 

Nem jön meg a várt e-mail

Amennyiben biztos, hogy jó címre küldték az e-mail, megeshet, hogy a feladónál van a probléma, és valójában nem is küldte el a levelet, vagy az technikai okokból nem érkezett meg az Ön postaládáját kiszolgáló szerverre, ez esetben a feladó tud utána járni, pl. azzal, hogy a kapott válaszlevélben értesítik, hogy az Ön postaládája megtelt.

Megtörténhet, hogy a feladó szervere feketelistán van, es ez végett elutasításra kerül az onnan érkező levél. Erről a feladó kap tájékoztatást, de sok esetben csak azt közli önnel, hogy nem tud levelet küldeni önnel van a hiba. A feladó szerver IP címé alapján kideríthető, hogy az feketelistán van-e, amit itt lehet azonnali ellenőrizni.

Megeshet, hogy a levél megérkezik, de vírus védelme, vagy SPAM szűrője nem engedi át, ebben a rendszergazdája tud segíteni.

 

Elküldött e-mail hibával visszapattan

Ennek több oka is lehet, de minden esetben ez segítség lehet, a hibaüzenet alapján utána tud nézni az interneten mi okozta a visszapattanó levelet, szükség esetén a szolgáltató, akire az ügy tartozik segíthet.

 

Kimegy az üzenet, de nem érkezik meg

Ez esetben valószínűsíthető, hogy a fogadási oldalon blokkolva van a fogadás, ennek is több oka lehet, de az egyik leggyakoribb, ha egy domain név, szerver, vagy csak a feladó IP címe „feketelistán” van. Ezt rendkívül egyszerű ellenőrizni, az interneten több ilyen ellenőrző pont van, itt lehet azonnali információhoz jutni. Amennyiben nem ismeri milyen IP címen van itt meg tudja nézni.

Amennyiben kiderül, hogy a szerver vagy az Ön domain neve van „feketelistán”, levél szerver szolgáltatójához kell fordulnia segítségért, ám ha az az IP cím, amelyről az internetet éri el van fekete listán, akkor az internet kapcsolat szolgáltatója felé kell jelezni a problémát. Sok esetben ez időigényes is lehet, ezért ilyenkor érdemes egy kis turpisságot bevetni: az internet kapcsolatot a szolgáltató felé megszakítani (pl. a router áramtalanításával, majd pár perc utáni visszakapcsolásával), ilyen esetben, ha dinamikus IP tartományban van jó eséllyel új IP címet kap, amit szintén érdemes ellenőrizni.

 

…SZERVERHEZ VALÓ KAPCSOLAT, A TŰZFAL ÁLTAL ELUTASÍTVA.
Amennyiben azt az üzenetet kapja, hogy oldala blokkolva lett, a megoldás egyszerű, először is derítse ki mi okozta a problémát, vagyis belső hálózatában javítsa a hiba okát kiváltó beállítást, majd a blokkolás jelző lap alján található feloldó gomb „Tiltás automatikus eltávolítása” segítségével vissza tudja állítani a normál működést.

Megjegyzés: A tiltás kikapcsolása magában nem oldja meg a problémát, a kiváltó ok javítása nélkül a hiba újra jelentkezni fog.

 

Mindezek után, ha a problémát nem tudja saját maga megoldani, és a szolgáltató segítségét szeretné kérni, a kivizsgáláshoz adjon meg minden elérhető információt:

  • Probléma leírása, pár szóban, de a lényeges elemek megadásával (pl. csak egy bizonyos címmel volt problémája, vagy úgy általánosságban, küldéssel, fogadással)
  • Levél feladójának és címzettjének címét
  • Feladás időpontját
  • Milyen formában próbálta a levelezést lebonyolítani (pl. webmail vagy levelező kliens)
  • Hogy csatlakozott az internetre (IP cm megadása)
  • SPAM vagy vírusszűrő van-e,
  • Bármilyen visszajelzést kapott-e

 

Amennyiben a fentiek alapján úgy látja, hogy a probléma megoldásában mi tudunk segíteni, kérjük honlapunkon keresztül küldjön egy tiketet (hibajegyet), a beérkezett információk alapján tudjuk az ügy vizsgálatát elindítani.

 

  • 55 Users Found This Useful
Was this answer helpful?

Related Articles

Mit tegyek ha: „Error during automated certificate renewal…” tárgyú levelet kapok?

Hibaüzenet:, a beállított „Let’s Encrypt” SSL hitelesítés automatikusan nem frissült, Feladat: a...

Let's Encrypt certificate expiration notice for domain – megjegyzéssel levelet kapott.

Ezt az e-mailt azért kapta, mert a Let’s Encrypt tanúsítványa (vagy tanúsítványai) a felsorolt...

MÉRT JELENT MEG A „TŰZFAL ÁLTAL ELUTASÍTVA!” FELIRAT?

Tisztelt Ügyfelünk! Ön jelezte hogy honlapjára vagy webmail-levelezésbe való belépéskor a...